Πέμπτη, Μαΐου 10, 2007

Εργαστήρι σωματικού θεάτρου «Το σώμα μέσα από τη γαλλική τραγωδία»

26, 27 Μαΐου

Από τη Σοφί Ουτέν

ΟΡΓΑΝΩΣΗ :
www.atropos-art.gr


Το σώμα των ηθοποιών που φορτίζεται από το τραγικό δεν κινείται, δείχνει να μας αφηγείται την προσφατη ιστορία του θεάτρου. Και πράγματι, και ποιός δεν έχει την ανάμνηση του ιερατικού σώματος που προφέρει με αξιοπρέπεια τα λόγια του τραγικού πεπρωμένου, σε δωδεκασύλλαβο ρυθμό που καταντά βαρετός και σε ρίμα που καταλήγει κακόηχη; Ωστόσο, αυτή η αναμέτρηση των τραγικών προσώπων επιφέρει τριβές, αμυχές, δηλητηριασμούς των σωμάτων και των φωνών, μαζί με νοθεύσεις, αντιφάσεις, νωθρότητες, καυτές ανάσες, κραυγές και αφθόρμητα άσματα, που γεννιούνται από μία συνάντηση και έναν ψυχικό διαμελισμό. Πώς μπορεί ο αλεξανδρινός ρυθμός να γίνει ένα τραγούδι του σώματος, αυτή είναι η φιλοδοξία αυτού του εργαστηρίου.
Δεν προκειται, βεβαίως, για μία διατριβή πάνω στο αχανές παιδίο της Γαλλικής τραγωδίας αλλά, με βάση τις τραγωδίες του Ρακίνα και του Κορνέλιου, θα ανοίξει μία έρευνα που εμπλέκει τεχνικές σωματικού θεάτρου ( Λεκόκ, Θέατρο της Ανατολής, Γκροτόφσκι), του Μπούτο και τραγουδιών του κόσμου. Στόχος μας είναι να ξεκινήσουμε ένα κύκλο εργαστηρίων που θα ερευνά το σύνολο των πλευρών του τραγικού, τα οποία θα καταλήξουν στη δημιούργία μιας μόνιμής ομάδας έρευνας.

Αυτό το εργαστήρι απευθύνεται σε Γαλλόφωνους Έλληνες και σε Γάλλους της Αθήνας που επιθυμούν να προσεγγίσουν την κλασσική γαλλική τραγωδία μέσα από τις σωματικές και τις φωνητικές ιδιαιτερότητες της.
Το εργαστήρι περιλαμβάνει :
Η σωματικότητα του τραγικού
Χορός τραγικός και τραγούδι τραγικό
Η φωνή μέσα από τον αλεξανδρινό στίχο
Διάρκεια : 16 ώρες
Μέρες : Σάββατο 26 και Κυριακή 27 Μαΐου
Ώρες : 13:00 – 19:00
Συντονίστρια : Σοφί Ουτέν- Σκηνοθέτης, Ηθοποιός, Εμψυχωτής Θεατρικής έκφρασης
Συμμετοχή : 80 ευρώ
*Γλώσσα του εργαστηρίου : Γαλλικά
Η Σοφί Ουτέν γεννήθηκε στην Γαλλία και ζει στο Παρίσι. Αφού σπούδασε πολιτικές, οικονομικές επιστήμες και φιλοσοφία πραγματοποίησε έρευνα στο Ινστιτούτο Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Επιστημών και των Τεχνικών διδάσκοντας παράλληλα στην Κεντρική Σχολή του Παρισιού. Συμμετείχε ενεργά στο πρόγραμμα ανοιχτής εκπαίδευσης του Πασιόν Τεάτρ πάνω στον ποιητικό λόγο του κοινού. Το 2004 εντάσσεται στην ομάδα Ενσιντάν Μεμοράμπλ του Ζ. Γκανιερέ, που δίνει έμφαση στη χρήση οπτιακουστικών μέσων. Επιμελητής κειμένων και βοηθός σκηνοθέτη στο La pluralité des mondes του Ζ. Ρουμπό ( Κρατικό Θέατρο της Μουλούζ), όπου και είναι υπεύθυνη των παιδαγωγικών προγραμμάτων (Fotobot). Συμμετέχει στο δίκτυο Didascalie ενώ είναι καλλιτεχνική συνεργάτης στη σκηνοθεσία έργων όπερας του Σ. Μπράουνσβαïγκ ( Όπερα Λυόν και Ρουέν). Παρακολούθησε Σωματικό Θέατρο και Τραγούδι (Λεκόκ, Θέατρο Ντουλιέρ) και χορό Μπούτο ( Ατ. Τακενούσι, Γιούκ. Ότα, Γιούμ. Φουζιτάνι). Συμμετέχει, είτε παίζοντας είτε χορεύοντας στα: Les Ballades originaires d’Aloual et Pascal Arbeille (Théâtre du Lierre), Echos (Théâtre du Temps) και σε περφόρμανς Μπούτο του Ατ Τακενούσι (place Beaubourg, Théâtre de Verre). Μαζί με την Σιλβέν Γκιγιό ιδρύουν το Θέατρο του ανθρώπου που περπατά- Théâtre de l’homme qui marche και συσκηνοθετούν την Ανδρομάχη του Ρακίνα ( Ρόλος της Ανδρομάχης). Του τελευταίους μήνες συνεργάστηκε ως περφόρμερ με την Άτροπο στην παράσταση-δρώμενο «έλα..» (Ιδέα/Κείμ./Σκηνοθ. Στ. Ευσταθίου).
Βλ. Επίσης http://www.homme-qui-marche.org

Ετικέτες